vanHaren bereidt een verdrievoudiging van het aantal winkels voor

Waalwijk, 24 januari 2021 – De komende weken opent vanHaren 38 nieuwe schoenenwinkels in België. Dat zorgt voor minstens 250 extra jobs in de Belgische retail. De recrutering van verkoopmedewerkers is in volle gang en verloopt grotendeels digitaal. Ondanks Corona en met de concurrentie van het online shoppen ziet vanHaren een gat in de Belgische schoenenmarkt.

Eind vorig jaar kondigde vanHaren aan dat het zijn winkelnetwerk zou gaan verdrievoudigen. In de bestaande 16 winkels werken 120 mensen. Daar komen er nu nog eens 250 bij op 38 nieuwe locaties. Het gaat om vroegere Brantano-winkels, allemaal in Vlaanderen.

De selectie van het management van de winkels is rond. Daarbij is goed gekeken naar opleidingsniveau en ervaring. De aanwerving van de verkoopmedewerkers is nog volop aan de gang. De Corona-maatregelen vereisten een inventieve manier van werving en opleiden van personeel. En die blijkt zeer succesvol. vanHaren vindt het heel belangrijk om nieuwe medewerkers op een juiste manier te integreren in het familiebedrijf. Het bedrijf zet in op een digitaal leerplatform en neemt nieuwe collega’s mee in de wereld van vanHaren door inspirerende digitale onboardingsessies en een innovatieve E-learning tool. Voor het opdoen van praktijkervaring kunnen nieuwe collega’s terecht in de bestaande filialen.

Intussen wordt hard gewerkt om alle nieuwe locaties in Vlaanderen om te bouwen naar de vanHaren-formule. In het voorjaar zullen de nieuwe verkooppunten gradueel geopend worden zodat het totaal aantal vanHaren-winkels in Belgie uitkomt op 54 filialen.

Over vanHaren

vanHaren is sinds 2017 actief in België en heeft er vandaag 16 winkels. Er werken momenteel 120 mensen. vanHaren is met 143 filialen al meer dan 90 jaar een toonaangevende schoenenketen in Nederland en maakt deel uit van de Europese marktleider Deichmann. vanHaren biedt schoenen voor het hele gezin, met een uitzonderlijke prijs-kwaliteitsverhouding. Het gaat om een on-trend eigen collectie, een reeks A-merken en sportschoenen zoals adidas, Nike en Puma.

Perscontact:

vanHaren Schoenen BV