Artikel drucken
van haren Logo Waalwijk, 30 maart 2017 – 2016 heeft vanHaren Schoenen wederom haar records verbroken. Met een omzetstijging van 11,67% naar 179 miljoen is vanHaren marktleider in de schoenenbranche. In 2016 heeft de schoenenmarkt 2% omzetgroei gerealiseerd (bron: INretail/GfK Fashionscan). vanHaren heeft in haar winkels en online shop 6,8 miljoen paar schoenen verkocht. Na wederom een succesvol jaar gaat Beste winkelketen vanHaren in 2017 haar eerste winkels in België openen.

„2016 was weer een fantastisch jaar voor vanHaren. We blijven van buiten naar binnen kijken om te weten waar onze klanten behoefte aan hebben en hoe wij als retailer onderscheidend kunnen blijven. Wij zijn blij om de waardering van onze klanten terug te zien in deze mooie resultaten”, aldus directeur Krein Bons. Eind 2016 beschikte vanHaren over 142 winkels en waren er 1407 medewerkers in dienst.

vanHaren stapt de grens over Vol vertrouwen in de toekomst opent vanHaren dit voorjaar haar eerste 3 Belgische winkels en online shop. “België is met ruim 11 miljoen inwoners een belangrijke markt welke wij graag bedienen. Hierdoor kunnen wij nog meer consumenten de mogelijkheid bieden om mooie schoenen te kopen met een uitstekende kwaliteit-/prijsverhouding. ” zegt Robert Vos, directeur vanHaren België.

Ellie Goulding Star collection Met een on-trend collectie en de verkoop van A-merken zoals Nike, Adidas en Puma weet vanHaren zich positief te profileren bij de consument. Na verschillende samenwerkingen met o.a. Halle Berry, Cindy Crawford & Sylvie Meis heeft vanHaren voor het eerst een schoenenlijn met singer- songwriter Ellie Goulding. “vanHaren is er voor iedereen en dat zie je terug in de samenstelling van de verschillende modellen uit de Ellie Goulding collectie. Sneakers, sandaaltjes, hoge hakken, wedges en espadrilles – er is voor ieder wat wils”, zegt directeur Joost van Disseldorp.

Nóg meer schoenen Niet alleen in België maar ook in eigen land blijft vanHaren investeren in haar winkels. In 2017 worden er 8 winkels verbouwd en in m2 verkoopvloeroppervlakte vergroot. Daarnaast worden er 2 nieuwe winkels geopend in Rosmalen en Den Bosch. “Dankzij de Retailagenda werken huurders, verhuurders en overheden nog beter samen en werken wij met elkaar om ervoor te zorgen dat de winkelgebieden weer aantrekkelijker worden voor de consument en het aantal bezoekers in de winkelstraten weer toenemen. Wij blijven dan ook volop investeren in onze winkels en in uiteraard ons serviceniveau, want hierin maken wij echt het verschil”, aldus Krein Bons.

Opening Flagshipstore Op 7 april opent dé flagshipstore van vanHaren aan de Nieuwendijk met ruim 528 m2 verkoopvloeroppervlakte en 16.400 paar schoenen. “Deze winkel biedt ons de mogelijkheid om in het hart van winkelend Amsterdam de consument te verrassen. Niet alleen met een uitgebreide collectie tegen een uitstekende kwaliteit- prijsverhouding maar ook met onze services”, aldus Joost van Disseldorp. Ook in deze winkel heeft vanHaren het SPS systeem geplaatst welke zorgt voor een optimale klimaatbeheersing. Hiermee is vanHaren één van de meest energiezuinige retailers van Nederland.