Recordomzet van 190 miljoen Euro.

Waalwijk, 26 maart 2018 – Ook in 2017 heeft vanHaren met haar medewerkers een mooie prestatie geleverd. Met een omzetstijging van +6,28% naar 190,2 miljoen Euro (2016: 179 miljoen) blijft vanHaren marktleider in de Nederlandse schoenenbranche (bron: GfK Consumentenpanel). vanHaren heeft in 2017 in totaal 6,9 miljoen paar schoenen verkocht.

Krein Bons, directeur en woordvoerder van de driekoppige vanHaren directie, is meer dan tevreden over de behaalde resultaten. “We hebben de doelstelling ruimschoots behaald. Dat we al jaren op rij onze omzet weten te verhogen, geeft aan dat de consument vanHaren weet te vinden voor schoenen tegen de allerbeste kwaliteit- prijsverhouding”. vanHaren heeft in 2017 een groei van +0,6% behaald in de verkoop van paren.

Expansie in België

Afgelopen jaar heeft vanHaren de eerste 5 winkels en online shop succesvol geopend in België. In 2018 staan er 11 nieuwe Belgische winkels gepland. “Onze doelstelling is om vanHaren de komende jaren in heel België te vestigen. In lijn hiermee gaan we in 2019 ook een eerste stap zetten in Wallonië. We hebben veel vertrouwen in de toekomst”, zegt Krein Bons.

Óók groei in winkels in Nederland

Tegen de stroom in blijft vanHaren ook in Nederland uitbreiden. In 2018 worden er 3 nieuwe winkels geopend en 8 bestaande winkels vergroot. In het vernieuwde Hoog Catharijne opende vanHaren op 17 maart een nieuwe winkel met ruim 800 m2 schoenen. “Dit maakt onderdeel uit van de groeistrategie waarbij we de winkelbeleving optimaal maken door de complete collectie te presenteren”, aldus Krein Bons. Eind 2017 telde vanHaren 143 winkels en 1.467 medewerkers.

Nergens een betere prijs-kwaliteit

vanHaren profiteert van de beste inkoopcondities met haar moedermaatschappij Deichmann en global partnerships met de A-merken Nike, Adidas en Puma. Letterlijk zijn ze ‘goedkoop door grote inkoop’. Dit merken haar klanten in de allerbeste prijs-kwaliteit van de eigen collectie en van de A-merken.

De omzet van de Deichmann-groep groeit in 2017 met 5,9 procent naar 5,8 miljard euro

Het Nederlandse vanHaren is onderdeel van de DEICHMANN-groep; marktleider in de Duitse en Europese schoenendetailhandel. In 2017 heeft de ondernemingsgroep wereldwijd 176,6 miljoen paar schoenen in haar filialen en online shops verkocht.– meer dan drie miljoen paar meer dan in 2017. In 25 Europese landen en de U.S.A. behaalde de groep in het afgelopen jaar een bruto omzet van 5,8 miljard euro (netto 5,0 miljard euro) – de hoogste in de meer dan 100-jarige geschiedenis van het bedrijf. Met valutacorrectie ligt de omzetgroei op +5,9%. Daarbij heeft de groep ook like for like 2,8% groei behaald. Europa’s grootste schoenretailer exploiteerde eind 2017 totaal 3.989 winkels, 36 online shops en had 39.564 medewerkers in dienst. 60% van de omzet wordt in het buitenland gerealiseerd. In 2017 heeft de Deichmann-groep haar eerste winkels in Frankrijk en België geopend.