Enorme uitbreiding logistiek centrum en een omzet van 195 miljoen Euro

Waalwijk, 14 maart 2019 –vanHaren heeft in 2018 wederom groei weten te realiseren in omzet en verkochte schoenen. Met een omzet van 195 miljoen euro zet vanHaren haar stijgende lijn voort. vanHaren heeft in 2018 in totaal 7,1 miljoen paar schoenen verkocht in Nederland en België. In 2019 bezegelt vanHaren deze groei met 12.500 m2 vergroting van haar logistieke centrum in Waalwijk.

Robert Vos, Financieel Directeur; “Wij zijn blij dat het vanHaren gelukt is haar toppositie in de schoenendetailhandel te behouden en trots dat wij al 90 jaar heel veel mensen blij maken met de mooiste schoenen voor de beste prijs”.

90-jarig jubileum

Wat in 1929 begon met een volledig eigen schoenproductie en een eerste winkel in Rotterdam, is uitgegroeid naar een nummer één positie in de schoenenmarkt. Met 145 winkels in Nederland, 12 winkels in België, eigen online shops en online verkooppunten bij Wehkamp en Bol.com is er altijd een vanHaren in de buurt. “Wij houden van schoenen en wij houden ervan te verrassen. Dit jubileumjaar vieren wij dan ook met verschillende 90 jaar deals en spaar- & winacties voor onze klanten”, aldus directeur Krein Bons. Kwaliteit hoeft geen luxe te zijn vanHaren is er voor iedereen en staat voor betaalbare kwaliteit. “We geloven dat kwaliteit voor iedereen toegankelijk moet zijn en we verrassen in service, kwaliteit, breed aanbod, de laatste trends en prijs. Dat laten we nadrukkelijk zien in de nieuwe merkcampagne die onlangs is gestart. vanHaren is al 90 jaar succesvol en we willen nog meer klanten ons merk laten ervaren en zo nog meer fans creëren. Wij hebben er alle vertrouwen in”, zegt Krein Bons.

12.500 m2 extra opslagcapaciteit

Op 1 februari 2019 is vanHaren gestart met de uitbreiding van haar Logistieke Centrum welke in november dit jaar wordt geopend. Deze uitbreiding wordt gerealiseerd tussen het huidige Logistieke Centrum en Support Office. “Om toekomstbestendig te zijn en verdere uitbreiding van de vanHaren winkels in België en online activiteiten te kunnen realiseren, bouwen we aan 12.500 m2 extra vloeroppervlakte voor de verwerking van 5 miljoen paar extra schoenen”, aldus directeur Joost van Disseldorp. Deze uitbreiding maakt de verwerking van ruim 15 miljoen paar schoenen mogelijk. “Met deze stap breiden we de opslagcapaciteit met ruim 50% uit. Ook verloopt het logistieke proces nog efficiënter en zijn we in staat maatwerk in levering te garanderen en zo onze flexibiliteit te behouden”, aldus Joost van Disseldorp. Het gehele Logistieke Centrum is voorzien van ruim 1.640 zonnepanelen die het Logistieke Centrum en het Support Office bijna geheel zelfvoorzienend maken.

Expansie

Verdere groei realiseren; dat is het uitgangspunt voor vanHaren in 2019. In maart worden er 2 nieuwe winkels geopend in Zwijndrecht (NL) en Gent (BE). In het najaar wordt dé flagshipstore in Antwerpen, op de Meir geopend. In deze nieuwe winkel zal ook het Belgische Support Office worden gevestigd. “Dat wij in ons eerste jaar in België door de Belgische consument al zijn beloond met een 2e plaats in de Beste winkelketen verkiezing, geeft ons zeker “goesting” in de toekomst”, aldus Krein Bons.

De Deichmann-groep zet groei voort

Het Nederlandse vanHaren is onderdeel van de DEICHMANN-groep; marktleider in de Duitse en Europese schoenendetailhandel. In 2018 heeft de ondernemingsgroep wereldwijd 178 miljoen paar schoenen in haar winkels en online shops verkocht.– bijna 1% meer dan in het voorgaande jaar. In 25 Europese landen en de U.S.A. behaalde de groep in het afgelopen jaar een bruto omzet van 5,8 miljard euro (netto 5,0 miljard euro). Er is een valuta-gecorrigeerd omzetpercentage behaald van 2%. 60% van de omzet wordt in het buitenland gerealiseerd. Europa’s grootste schoenretailer exploiteerde eind 2018 totaal 4.053 winkels (2017: 3989), 40 online shops (2017: 36) en heeft 40.698 medewerkers in dienst (2017: 39.564).

Perscontact:

Tel. +31 (0) 6 46018715