Artikel drucken Download PDF
van haren Logo

Kwaliteit staat bij vanHaren hoog in het vaandel. Het schoenenbedrijf wil graag weten of de klant daar net zo over denkt. Om die reden is onlangs een testpanel opgericht waarbij klanten vanHaren schoenen testen en ervaringen delen.

vanHaren laat de klant een actieve rol spelen in de beoordeling van de collectie. “We willen graag zo goed mogelijk op de wensen van de klant inspelen en ons kwaliteitsniveau hoog houden. Wij staan voor schoenen met de beste kwaliteit-/prijsverhouding. Daarnaast moeten we onze dubbele titel ‘Beste Winkelketen in de categorie Schoenen’ uiteraard eer aan blijven doen.” Aldus de vanHaren directie Krein Bons en Joost van Disseldorp. Om in gesprek te blijven met de klant organiseert vanHaren diverse klantavonden en chatsessies waarbij klanten hun mening kunnen geven over allerhande onderwerpen zoals de collectie, reclameuitingen en acties. Het testpanel is hier een logisch vervolg op.

Op de testbank

Krein Bons: “Het concept van een testpanel past perfect bij ons. vanHaren is er immers voor iedereen en dan moet je ook toegankelijk zijn en goed naar je klanten luisteren. Dat is de reden dat we onze schoenen op de testbank plaatsen en laten beoordelen door onze klanten. We hebben onze vaste klanten, nieuwsbrieflezers en fans benaderd of ze mee wilden doen. En daar is massaal gehoor aan gegeven. Daarnaast werken we ook samen met het magazine Vriendin waarin we een klantenoproep hebben gedaan.”

Samen staan we sterk

Klanten spraken na deelname enthousiast over een heuse ‘verwendag’. Ze hebben naar hartelust sandalen in alle soorten, maten en hakhoogtes getest. De schoenen werden beoordeeld op vijf punten: gemak, pasvorm, voetbed, draagcomfort en trendy looks. De conclusie: de geteste sandalen krijgen een hoog rapportcijfer en vanHaren is dan ook cum laude geslaagd op alle testonderdelen. Joost van Disseldorp “Dit is een goede bevestiging van onze klanten, op deze wijze kunnen we een constante kwaliteit en tevredenheid bij onze klant garanderen. Samen staan we nog sterker, dat is de insteek.”

vanHaren Schoenen BV

Annika Coomans