vanHaren is sinds 1985 toegetreden tot de Deichmann groep. Hiermee bleef het bedrijf een familiebedrijf. In totaal heeft de Deichmann groep ruim 3500 filialen in 24 landen. Er werken nu ongeveer 35.000 medewerkers. Deichmann staat voor modieuze schoenen voor alle leeftijdsgroepen voor een goede kwaliteit voor een betaalbare prijs. Door dit principe heeft de Deichmann groep zich internationaal als onmisbaar gepositioneerd in de markt. Het fundament van het succes is geen geheim: door de vele filialen worden er veel schoenen gekocht bij onze leveranciers. Meer dan gebruikelijk is in de branche. Het gevolg is dat er prijsvoordelen en synergie-effecten ontstaan. Deze voordelen deelt vanHaren graag met haar klanten.
Wereldwijd heeft de Deichmann-groep in het jaar 2013 meer dan 167 miljoen paar schoenen verkocht. Geld verdienen en groei zijn voor de eigenaren echter geen doel op zich. Het bedrijfsmotto is: “De onderneming moet de mensen dienen”. Daarmee worden op de eerste plaats klanten bedoeld. Maar daarmee doelt de onderneming ook op de medewerkers en de leveranciers. Daarbij komt dat het maatschappelijke succes het voor het bedrijf mogelijk maakt om ontwikkelingsprojecten op drie continenten te ondersteunen.

Schoenen met de beste prijs/kwaliteit verhouding

Door de ruime keuze in schoenen biedt vanHaren samen met de Deichmann groep een totaalaanbod voor alle leeftijdsgroepen. Niet alleen staat de organisatie voor prijs kwaliteit verhouding, maar zij is ook gespitst op de laatste modetrends. Trendscouts zijn constant de nieuwste stromingen op het spoor en grijpen actuele ontwikkelingen in de mode aan om te gebruiken in de collectie. Naast traditionele merken zoals, Elefanten, Gallus en Medicus biedt vanHaren elegante en hoogwaardige schoenen aan van het merk 5th avenue. Altijd actueel is onze Graceland-collectie, aangevuld met de sportieve streetwear sneakers van Victory. Het assortiment wordt gecomplementeerd door bekende merken als Adidas, Nike, en Puma. Zo biedt vanHaren op deze wijze niet alleen mode tegen een gunstige prijs, maar zeker ook een goede kwaliteit.

Continue groei en onafhankelijkheid

Bij de bedrijfsgeschiedenis hoort dat er bij de groei wordt uitgegaan van groei op eigen kracht. Groei zonder beursgang en kredieten van investeerders. Ook in 2013 zet het familiebedrijf haar succesvolle koers voort. De omzet bij zowel vanHaren als bij heel Deichmann groeide en zo ook de werkgelegenheid in de organisatie. Alle doelen zijn, ondanks de financiële crisis overtroffen. Dat is een bevestiging van de strategie om ook in mindere tijden te blijven vasthouden aan het gestelde expansietempo.